منتظران مهدی

يكى ديگر از نشانه هاى ظهور امام مهدى ـ ارواحنا فداه ـ رخداد دو پديده نابهنگام و غير عادى كسوف و خسوف است. اگر چه اين دو پديده از رخدادهاى طبيعى ست ليكن تحقق آنها منوط به شرائط ويژه نجومى مى باشد كه در غير اين صورت امر غير عادى خواهد بود.
امام باقر ـ عليه السلام ـ فرمودند:
پيش از اين امر ـ ظهور قائم آل محمّد ـ عليهم السلام ـ ـ ماه در 25 ماه رمضان و خورشيد در نيمه آن ماه گرفته مى شود آنگاه است كه حساب منجمان بر هم مى خورد.
گرفتن خورشيد و ماه، پديده ى جديدى نيست. ولى آنچه كه مهمّ است اين است كه هميشه كسوف در اوائل ماه و خسوف در اواخر ماه رخ مى دهد. و اين قانونى است كه تا بحال نقضى به آن وارد نشده وليكن قبل از ظهور آنحضرت ماه در 25 و خورشيد در 15 ماه رمضان مى گيرد و اين از آيات الهى است كه به گفته امام ـ عليه السلام ـ از آنهنگام حساب منجّمين نيز به هم مى خورد.
در اين باب احاديث ديگرى ست كه مى توان بدان رجوع نمود.

اندیشه


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 14 بهمن 1392 توسط آراد
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 14 بهمن 1392 توسط آراد
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 بهمن 1392 توسط آراد

کسانی با حضرت مهدی بیعت خواهند کرد به ترتیب عبارت از :

1- جبرئیل امین (ع)

2- اصحاب خاص حضرت

3- اصحاب عام حضرت

4- کسانی که در مکه بوده و به او و دعوتش اعتماد و اطمینان پیدا می کنند.

اندیشه



برچسب‌ها: بیعت, امام زمان,
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 9 بهمن 1392 توسط آراد

مطابق روایات ، اصحاب امام زمان (عج) از کشورها و شهر های مختلفی هستند که خدمت حضرت مشرف می شوند:

شیخ طوسی (رحمت الله علیه ) به سندش از امام باقر (ع) نقل کرده که فرمودند:((بین رکن و مقام سیصد وچند نفر به تعداد اهل بدر با قائم بیعت خواهند کرد ، در میان آنها بجیبانی از اهل مصر ، و شخصیت هایی از اهل شام ، و اختیاری از اهل عراق است...)).

و نیز امام علی (ع) نقل کرده که فرمودند : ((درود بر طالقان ، پس همانا برای خداوند در آن گنج هایی است که از طلا و نقره نیست ، ولکن در آن مردانی است که خداوند شناخت تمام به آنها دارد ، وآنان یاوران مهدی آخر الزمان اند)).

و نیز شیخ ابن طاووس در کتاب ((الملاحم والفتن))اسامی بسیاری از اصحاب امام را با شهر های آنان نقل کرده است .

اندیشه



برچسب‌ها: اصحاب امام زمان , عراق, یاران امام زمان, امام علی(ع), شیخ ابن طاووس,
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 9 بهمن 1392 توسط آراد

مطابق برخی از روایات کسانی مورد غضب امام عصر (عج) قرار می گیرند که حجت بر آنان تمام شده ولی عناد و سرکشی کرده و حجت خدا را نمی پذیرند.

امام صادق (ع) فرمودند:...در این هنگام قائم (عج) ظهور می کند و سبب نقمت خدا و خشم وغضب او بر بندگان می گردد: زیرا خداوند از بندگانش انتقام نمی گیرد مگر بعد از آنکه حجتش را انکار کنند.   

اندیشه



برچسب‌ها: دشمنان امام زمان, رفتارامام زمان, روز قیامت, ,
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 9 بهمن 1392 توسط آراد
تير 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392

منتظران مهدی

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

تمام حقوق اين وبلاگ متعلق به آرادمحمدي نژادتبريزي مي باشد وطبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری بدون ذكر منبع ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد و شرعا حرام می باشد Copyright ©2015 -yamahdi-mouod.loxblog.com - All Rights Reserved