منتظران مهدی
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 25 اسفند 1392 توسط آراد
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 25 اسفند 1392 توسط آراد
یکی از پرسش هایی که در مورد امام زمان علیه السلام می شود این است که چه آثار و فوایدی بر وجود امام و رهبری که در اختفا و غیبت به سر می برد، مترتّب است؟ به عبارت دیگر، چرا امام علیه السلام سال ها قبل از ظهور، تولد یافته است و فایده ی وجود آن حضرت چیست؟
لازم است قبل از پاسخ نکته ای تذّکر داده شود و آن این که سؤال مذکور مسأله ی جدیدی نیست که تازه طرح شده باشد، بلکه سال ها قبل از تولد حضرت مهدی علیه السلام مطرح بود. حتّی این پرسش ها همزمان با عصر نزول وحی نیز وجود داشت چنانکه از جابر بن عبدالله انصاری، صحابی بزرگ پیامبر نقل شده است که گفت: هنگامی که آیه ی کریمه ی «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ اُولِی الأَمرِ مِنکُم» (1) نازل شد، به رسول گفتم: خدا و رسول را شناختیم؛ صاحبان امری را که خداوند اطاعت آنان را به اطاعت شما مقرون کرده است، چه کسانی هستند؟
 

اندیشه



برچسب‌ها: آثار و برکات امام مهدی (عج) در زمان غیبت, غیبت امام زمان(عج), فوایدغیبت,

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 7 اسفند 1392 توسط آراد

خروج شيصباني

مراد از «شيصباني» در روايات اهل بيت عليهم السلام، مردي از بني عباس و يا مردي دشمن اهل بيت عليهم السلام است؛ زيرا امامان عليهم السلام بني عباس را به بني شيصبان تعبير مي کردند و آن نام مردي بدکردار يا گمنامي است و آن بزرگواران دشمن خود را به طور کنايه با اين کلمه نام برده اند. «شيصبان» در لغت نامي از نام هاي ابليس است. پس از آنکه قدرت در دست زمينه سازان خراساني و طرفداران آنان قرار مي گيرد، شيصباني در عراق خروج مي کند. از جابر جعفي نقل شده است: «از ابوجعفر امام باقرعليه السلام درباره سفياني سؤال کردم، حضرت فرمود: «سفياني خروج نمي کند؛ مگر آنکه قبل از او شيصباني در سرزمين کوفان خروج کند. او همچون جوشيدن آب از زمين مي جوشد و فرستادگان شما را به قتل مي رساند. بعد از آن در انتظار خروج سفياني و ظهور قائم عليه السلام باشيد».

اندیشه



برچسب‌ها: خروج شيصباني, بنی عباس, ظهور, شرایط ظهور, سفیانی, عراق, خراسانی,
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 29 بهمن 1392 توسط آراد

براي امام زمان (عج) شرايط خاصي پيدا شد که هرگز براي امامان ديگر مقعر نشده بود . اين شرايط باعث شد که تنها امام زمان (عج) از ديد مردم غايب باشد نه ديگر امامان .

از جمله آن شرايط و ظرفيت ها عبارتدند از :

الف: حضرت مهدي (عج) آخرين امام از دوازده امامي است که پيامبر (ص) از آمدن آنان خبر داده است . اماماني که هرگز نبايد زمين از وجودشان خالي باشد.

ب: از آنجا که حضرت (عج)هر لحظه ممکن است به اذن خداوند مامور به خروج و قيام شود لذا نمي تواند ظاهر باشد و تحت بيعت يکي از حاکمان ظلم وجور قرار گيرد.

ج: در صورت عدم غيبت امام زمان (عج) به طور حتم لازم مي آمد که تنها باقي مانده از حجت هاي الهي تا روز قيامت از طرف دشمنان کشته شود.

در نتيجه مصلحت الهي بر اين تعلق گرفت که حضرت در پشت پرده غيبت تا زمان معيني باقي بمانند.

اندیشه



برچسب‌ها: غیبت, امام زمان, غیبت دیگر امامان,
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 9 بهمن 1392 توسط آراد
تير 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392

منتظران مهدی

صفحه قبل 1 صفحه بعد

تمام حقوق اين وبلاگ متعلق به آرادمحمدي نژادتبريزي مي باشد وطبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری بدون ذكر منبع ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد و شرعا حرام می باشد Copyright ©2015 -yamahdi-mouod.loxblog.com - All Rights Reserved